tisdag, juni 05, 2007

When everything feels like the movies..

Hittade en lista hos Miss Keep Your Distance som bara ropade på mig. Så here goes.

Filmpuddingar:
1. Leo DiCaprio. Jag blir nykär varje gång jag ser honom. Ååh, Jack Dawson...
2. Paul Bettany. Yum.
3. Dominic Monaghan. Mmmmm-m.

Filmpinglor:
1. Kate Winslet.
2. Liv Tyler.
3. Reese Witherspoon (i Walk The Line).

Kärlekspar:
1. Jack och Rose.
2. Noah och Allie.
3. Jack och Ennis.

Favoritmonster:
Jag gillar inte monster. Lämnar den blank.

Plats/ställe du sett i en film och gärna skulle vilja bo på:
1. Solros-stugan från Everything Is Illuminated.
2. Tredje klass-däcket på Titanic (pre-sinking and all).Fatta stämningen!
3. Almost Famous-bussen under Tiny Dancer-scenen. Gåshud every time.

Filmer som kräver näsdukar:
1. Titanic. Klyschigt, jag vet. Men jag börjar grina redan vid den första sepia-sekvensen.
2. The Mighty. Kan inte se den mer, jag är förkrossad i dagar efteråt.
3. Lejonkungen. Om man inte gråter när Simba biter Mufasa i örat när han precis har dött är man död inombords.

Actionrullar för hårdkokta stunder:
1. Die Hard. Yippie-ki-yay, motherfucker.
2. Fight Club. This is your life and it's ending one minute at a time.
3. The Departed. Oh, Leo.

Skrattframkallande filmer:
1. The Cable Guy. Jim Carrey är kung. Easy as that.
2. Snakes On A Plane. Kanske inte tanken med filmen, men jösses vad jag skrattade.
3. Kopps. Don't motherfucking fuck with Benny the Cop!

Tre rollfigurer du skulle vilja ha spelat själv:
1. Marla Singer (Fight Club). Om inte annat för att få talla på Edward Norton.
2. Penny Lane (Almost Famous). För att få säga tidernas skönaste replik: what kind of beer?
3. Arwen (Sgan om Ringen). Hon har fantastiska klänningar och får rida jättefort.

1 kommentar:

Funkan sa...

Snakes on a Plane borde för alltid förbjudas att nämnas/visas eller ens existera på jordens yta!

/Johanna som skaffat sig en trevlig magkatarr samt halsinfektion och huvudvärk... livet är emot mig...