onsdag, november 21, 2007

I-landsproblem är också problem, eller?

Trots att vi alla gnäller över våra i-landsproblem, och det egentligen inte är något att skämmas över så har jag troligen det mest pinsamma i-landsproblemet någonsin. Mitt problem är att jag inte har något synfel. Jag önskar alltså att jag vore visuellt handikappad. Varför? Glasögon är så jävla snyggt. Dessutom passar jag i dem. Ännu mer vatten på min i-landskvarn fick jag när Hanna skaffade brills, för kolla vad snygg hon blev! Damn me och min perfekta jävla syn.

Ok, hit me. Vad är era värsta i-landsproblem?

9 kommentarer:

elinlee sa...

Skaffa fönsterglas-glasögon och håll den berömda käften kvinna. Är det någon optiker som inte velat sälja ett par svindyra bågar med glas utan styrka till dig eller vad är problemet? Det är förbannat j.o.b.b.i.g.t att ha synfel!! Punkt!! Jag återkommer med mitt i-landsproblem. Du kan förresten säkert snoka upp nåt på min blogg. Godnatt, kram

Funkan sa...

Jag känner en som brukar köra linser och glasögon (fast utan glas alls)... du kan ju skippa linserna också :P
Akta ögonen bara, folk vill gärna pilla och se om det finns glas i bågarna... :P

Malou sa...

elin: Jag sa ju att det var pinsamt!! (Och fönsterglas kan man ju inte ha, jö) Eftersom jag aldrig har haft synfel har jag ju inte den blekaste om hur jobbigt det är, men känner du dig inte lite extra snygg och härlig när du har glasögon på dig? ;) Kram!

johanna: Det var mest bara jättekonstigt. Och då har jag nog hellre fönsterglas i. DÅ kan man ju iallafall förneka vilken nörd man är.

Plast sa...

I-landsproblem:
Jag har en hel jävla byrålåda med överblivna skrynkliga sedlar från alla världens hörn. Vad ska jag med dem till? När kommer jag till Laos, Azerbaijan, Brasilien eller Jordanien nästa gång?
Jag blir förbannad varje gång jag öppnar lådan. Varför kan inte alla ha Euro, Dollares eller Svenska kronor?
/Plast

elinlee sa...

Nej, jag känner mig inte det minsta härlig när jag har glasögon, och då har jag ändå evigt snygga bågar designade av Attling.

Linser for president.
Kram kram

Malou sa...

bertil: "Å nej, jag har för mycket pengar"... Wow. Och jag tyckte att jag hade ett pinsamt problem :P

elin: Jag har en distinkt känsla av att jag skulle lyckas skära mig i ögonen med linser. Let's just agree to disagree ;)
Kram!

Funkan sa...

Men alltså Malou... linserna är mjuka... tror t o m det är en fysisk omöjlighet att skära sig med dem. Iofs skulle du säker lyckas med det bara för det. Men t o m jag och Henke lyckas ju med dem.

Malou sa...

johanna: Du har träffat mig va? Människan som fem gånger (en gång gick byxorna sönder) lyckats skära upp benen på min egen köksstol?

Anonym sa...

Just nu, att jag måste vara här på jobbet i sju och en halv timme till, och att det hittills har varit två personer här sedan jag öppnade klockan tio. *mega-stor-i-lands-suck*