lördag, mars 29, 2008

My rearview mirror

För fem år sedan ( 2003) - började jag ettan på gymnasiet. Blev arg för att jag hamnade i "fel" klass. Träffade Hanna, mi amor. Åkte till Kreta och upplevde en jordbävning.

För tio år sedan (1998) - var jag hela 11 år gammal (alltså vuxen). Sa något halvt olämpligt och fick en käftsmäll av en kille i skolan (som jag sedan var rädd för tills jag i åttan insåg hur gravt patetisk han var). Var ohemult kär i Nick Carter, och ibland också Brian Litrell. Brian hade ett medfött hjärtfel och hans föräldrar hade planerat hans begravning. Det har inte med saken att göra, men det är information min hjärna vägrar släppa.

För femton år sedan (1993) - åh, 1993. Sexåriga jag var fantastiskt laid back. Läste en hel massa. Och en gång sa en kille på dagis till sexåriga mig att jag knöt kärringknutar på mina skosnören.

För tjugo år sedan (1988) - handlade mitt liv mest om mat, sömn och bajs. Som det sig bör, när man är en bebis. Och så åkte jag till mitt livs stora kärlek, Aegina, för första gången.














Då och nu.

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag kommer också ihåg det där om Brians hjärtfel, hade också en liten crush på honom (trots att jag är så himla mycket äldre än dig). Insåg för övrigt när jag läste att du började gymnasiet 2003 att du hade kunnat vara en av mina första elever om jag hamnat på en annan skola. Då hade vi ju kunnat spela Nordman på våra flöjtar på rasterna :-)

Malou sa...

miss e: Är det inte märkligt vilka saker som fäster sig? Visste du förresten att Leo DiCaprio fyller år 11 november och att Melissa i det gamla tjejbandet Solid Harmony var jättedålig på att byta trosor?

(förresten låg jag JÄVLIGT lågt med mitt flöjtspelande på gymnasiet. iallafall till en början;)