måndag, juli 27, 2009

Olycksbloggen

Jag bloggar inte nu av en simpel anledning. Det enda jag gör om dagarna är att jobba och det enda jag gör på jobbet är att skada mig.

Men om ni nu är sådana där elaka jävlar som gillar andras olycka ska jag inte göra er besvikna. Under mina jobbveckor har jag hunnit med att:

- Ramlat i trappen två gånger (ganska smidigt för att vara jag).
- Slagit mig själv i huvudet med följande objekt: kratta, sopborste, sekatör, trädgren, dörr.
- Sågat mig lindrigt i benet.
- Bränt mig på otaliga brännässlor. Mest minnesvärd var den jag satte mig på. Outsch.
- Slagit två fingrar gula och blå under en våldsam pokermatch.
- Orsakat en jobbarkompis hjärnskakning. Jag är inte född till att köra flakmoppe.

Sådärja. Skratta på bara. Jag tänker åka till Grekland på måndag och skratta tillbaka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Herre gyyyd Malou! Don't kill yourself.
Kram, orolig Mumin