måndag, juni 14, 2010

Jag blev lurad av Mix Megapol


Efter att under några veckor ha blivit bombarderad med This is my life cirka tio gånger om dagen beslutade jag mig för att avslöja Mix Megapols falska marknadsföring förra veckan. Eftersom jag lyssnar på kanalen runt nio timmar om dagen kände jag att vissa låtar hade blandats in lite oftare än andra i "den bästa blandningen av gamla och nya låtar". Jag satte mig alltså helt sonika och skrev ner varenda låt som spelades, i hopp om att avslöja detta låtfusk.

Anti. Klimax.

Efter första dagen hade visserligen låtar som Keep on walking av Salem och Mando Diaos Gloria spelats tre gånger vardera, men ingen Anna Bergendahl i sikte och den luriga jävla radiostationen hade ju lyckats spela 60 låtar under dagen! Sextio stycken! Ytterst okaraktäristiskt. Hur kunde de veta att jag skulle föra statistik?

Jag som bara ville lura en av Sveriges största radiokanaler för att sedan luta mig tillbaka och säga "Haha! Blandning, my ass! Ni fuskar!!". Istället lurade de mig.

Well played, Mix Megapol. Well played.

Inga kommentarer: