torsdag, februari 08, 2007

Kill me now!

Mitt huvud känns fruktasvärt utslitet. Jag har just suttit rakt upp och ner i nästan tre timmar och skrivit på min uppsats om Faulkner, Hemingway och Charlotte Perkins Gilman. 1300 ord har jag fått ihop, och u värker min skalle ordentligt. Skönt att vara en så bra bit på vägen iallafall så att jag kan titta på The Ark i Melodifestivalen med gott samvete på lördag.

Biljana och Carin var här idag och vihar diskuterat noveller. Sakta men säkert. Det är ganska lätt att komma in på villospår, haha.

Nu ska jag ta en välförtjänt Law&Order-paus. Jag kan inte riktigt acceptera att Olivia vill ha en ny partner än. Hrm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig att du är trött, men det är ju riktigt bra författare. Jag gillar Faulkner mest, men så är jag ju litteraturnörd enligt mina elever också :-)

Malou sa...

miss e: Gilman och Faulkner har jag absolut inga problem med, det var riktigt intressanta noveller faktiskt :) Hemingway ärju en annan femma däremot... Och jag känner mig också lite litteraturnördig ibland ;)