söndag, september 30, 2007

Fa loves Pa!

Far ropade in oss till tv:n igår för att se en snutt av en underbar film som hette något i stil med The Day of the Dolphin. Den handlade om ett par som i allra största hemlighet lärde delfinerna Alpha och Beta att prata. Det ingick också en hjärteknipande scen när delfinen, som skulle utföra någon typ av uppdrag, ropade efter sina människoföräldrar som gick därifrån och sa "jag vet att det gör ont, men du måste ignorera honom" till varandra. Vi har pratat delfinspråk resten av helgen. Paaaaaaaaa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

HJÄRTEKNIPANDE...???
hjärtskärande eller gripande heter det tjeje. Har jag inte lärt dg nånting?

Malou sa...

mamma: Kan också vara så att jag är så extremt intelligent (på pappas sida) att jag bara kommer på nya ord som passar mitt syfte. Så är det nog.

ps. Du förstod ju ändå, eller hur? Fredrik Lindström säger att det då kvalificeras som ett ord.