torsdag, maj 08, 2008

Ett livstecken

Jag har bloggtorka, men tänkte lägga in denna lista som ett tecken på att jag fortfarande lever. Överflödet av hysteriska kommentarer på mitt senaste inlägg tyder på att ni oroar er. Tack, det värmer.

(Listan stal jag hos Hanna)

1. Hur gammal är du om fem år? 25 och ett halvt. Pensionär, alltså.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i går? Mikaela
3. Hur lång är du? Det varierar. Runt 170 cm.
4. Vilken är din favoritplats? Aegina, Grekland. Pecks veranda när det börjar skymma lite.
5. Vem ringde du senast? Mitt mamman.
6. Vem ringde dig senast? Mikaela.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Halloj! Gick det bra att komma in i kyrkan? Vad heter du i efternamn? och vad heter hon som ska spela piano?Behöver de till bilden i tidninfen. Tjing :)" Från morgondagens brudgum.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS är ju onekligen smidigare, men det beror ju förstås på vem man tvingas prata med.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta, men inte med varandra.
10. När såg du senast din mamma? Sex minuter sen, men det känns som sju.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå. Jag är väl fruktansvärt svensk.
12. När vaknade du i dag? Halv sju. Snooze. Snooze. Snooze.
13. Vilken är din favoritjulsång? Fairytale of New York av the Pogues.
14. Var tror du att du befinner dig om tio år? På någon typ av ålderdomshem. Sweet.
15. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag var inte rädd för kaniner. Men det var nog allt.
16. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Carin. Hon har haft en väldigt nördig dag (noll koll - kokosboll!)
17. Hur stor är din säng? 140 cm.
18. Är du social? Jag vill gärna tro det.
19. Vad dricker du till frukost? Kaffe som jag sköljer ner med en cola för den rätta koffein-kicken.
20. Sover du på någon särskild sida? Vänster sida av sängen. Utnyttjar dock alla kroppens ytor att sova på.
21. Kan du spela poker? Jag inte bara kan, jag är fantastisk.
22. Är du en beroendemänniska? Nja. Inte direkt.
23. Känner du någon med samma födelsedag som din? White Stripes-Jack. Vi är väl inte jättebundis, men jag tycker att det räknas.
24. Klädesplagg du senast köpte? Två klänningar och ett par shorts.
25. Vem är den roligaste människan du känner? Det är nog jag. Jag skrattar alltid åt mina skämt.
33. Vad ska du göra imorgon? Sjunga på ett bröllop, hosta lite och sedan fira moderskapets födelsedag.
34. Vad ska du göra idag? Ska strax ta mig an städningen och sedan bär det av hem till Mikaela.
35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Jag har ett rött nagellack på sängbordet.
36. Kan du byta olja på bilen? Kan jag öppna locket till oljan och hälla i mer? Ja.
37. Vad borde du göra? Plugga, städa, you name it.
38. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix? Rix? Who knows?

3 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Kul lista, jag tar mig friheten att sno den :-)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Kul lista, jag tar mig friheten att sno den :-)

Malou sa...

miss e: Stjäl, stjäl!