måndag, maj 12, 2008

Fyra böcker jag hoppas få chansen att läsa ut snart

Läser man en litteraturkurs finns det inte tid till att läsa för nöjes skull. Är man dessutom som jag och påbörjar flera böcker samtidigt är det extra jobbigt. Dessa böcker har jag läst halvvägs igenom och längtar efter att få sätta tänderna i dem igen.

What is the what av Dave Eggers.

Allah is not obliged av Ahmadou Kourouma.

Incendiary av Chris Cleave.

The New York Trilogy av Paul Auster.

Eftersom detta troligen inte kommer att ta mer än ett par veckor behöver jag sommartips. Hjälp!

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag är ju helt såld på Paulo Coelhos böcker, har bara två kvar så har jag läst alla. Rekommenderar dem strakt och de är lättlästa också.

Malou sa...

miss e: Jag tackar och bockar! :) Har för mig att jag nån gång för länge sedan började på Alkemisten, men jag får kolla upp det!