tisdag, juni 17, 2008

Pre-departure

Innan man åker iväg som au pair måste man göra ett så kallat pre-departure project. Jag började på mitt idag och flyttades genast tillbaka till mellanstadiet. Fast jag tvivlar på att vi ens då skrev korta forskningsprojekt om vår hemstad. Att exempel-projektet jag utgår ifrån (läs: kopierar) är skrivet på extremt dålig bas-engelska spär på dagisnivån. Jag tänker nu börja krydda mitt projekt med falsk trivia om Västerås. Visste ni att det var här de första indianerna bestämde sig för att flytta till USA, år 1400 f. kr.? Det är därför det står en totempåle utanför biblioteket på Bäckby.

3 kommentarer:

Carin sa...

Haha! Ska du skriva det! Det blir toppen-fint det! :P
Jag sitter och kikar lite på informationen om barnen. Orkade inte pacak elelr göra något sådant idag, så jag tyckte att det var lika bra att försöka hitta på något annat vettigt med min dag. Det har nog blivit mer tv-tittande än skrivande, men jag har iaf suttit framför datorn och haft dokumentet öppnat, så jag kan lura mig själv att jag har arbetat på det :P

Anonym sa...

orka alla dessa papper !!
Har du skrivit mycket?:)

Malou sa...

carin: You lazy SOB.