tisdag, januari 08, 2008

Lyxkonsumtion

Förutom handväskor (hey man, jag har faktiskt lugnat ner mig) och skor (jag köper faktiskt bara oerhört nödvändiga skor alternativt oerhört billiga skor) så har jag en tendens att förköpa mig på läppglans. Jag tycker inte ens om läppglans och ändå har jag lätt en sisådär 30 stycken i relativt identiska färger hemma (fyra stycken i väskan). Ett endaste av dem använder jag regelbundet, mest för att det luktar så gott att jag blir helt till mig. Jag skulle gissa att det blir nån gång i veckan. Ändå kan jag inte sluta att köpa läppglans. Jag tror att jag lider av någon sorts beroende.

Finns det stödgrupper för detta? Jag söker likasinnade.

9 kommentarer:

Funkan sa...

Jag tvångsköper disksvampar och disktrasor... jag som knappt använder mitt kök, och därmed har ett mkt begränsat behov av ovanstående köksartiklar.

Henriette sa...

Jag behöver också hjälp med mitt läppglansberoende. Eller.... Nej, det behöver jag inte. Jag kan sluta när jag vill!!

Sandra sa...

Lipglossaddict.com om den sidan inte finns, tycker jag att du kan skapa den, så blir jag medlem :)

Malou sa...

johanna: Men du är ju å andra sidan kanske inte fullt frisk. Hursomhelst så känns det skönt att ha en allierad!

henriette: Klart att du kan! You go girl!

sandra: Trust me, I would if I could. Kruxet är bara att mina tekniska kunskaper är så ohyggligt begränsade :P

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag kan också vara med - jag har 4 läppglans i väskan och sedan en massa lypsyl utspridda på alla platser jag kan befinna mig. 3 på olika platser i sovrummet, ett i vardagsrummet, 2-3 på kontoret och ett i jackfickan. Beroende? Moi?

Anonym sa...

Jag köper allt som kommer i små miniförpackningar. För att de är söta antar jag... Någonstans inser även jag att det är en typ av störning. Måhända en ganska grav störning till och med...
Men åh. Vem njuter inte av en minispray, eller ett minibalsam?

Malou sa...

miss e: Don't even get me started on lypsyl. Har människan någonsin uppfunnit något bättre?

lisa: Kan inte påstå att jag någonsin sett en minispray, men det lät fantastiskt kul. Ska börja leta på nätet efter en minispray. Du har sått fröet. Inom kort kommer jag att vara besatt.

Anonym sa...

De finns överallt! På maxi, åhlens, kicks, you name it! De brukar kallas reseprylar, snälla köp alla innan jag gör det! Hyvens!

Malou sa...

lisa: Jag kan eventuellt tänka mig att köpa upp Maxi Erikslunds minisprayer. Efter det får vi se hur långt ekonomin räcker. Nu började jag tänka på minisaker igen. I MUST HAVE ONE!