lördag, januari 17, 2009

Berg-och-dal-bana

Jag vet inte hur många som läser denna bloggen som är/har varit au pairer, eller bott utomlands... Men visst fan suger det vissa dagar?

Typ idag.

När man vaknar och redan då, med tio timmars arbete framför sig, känner sig slut och deprimerad så blir dagen faktiskt inte bättre än så. Då går man faktiskt och längtar hem till Sverige, ganska precis hela dagen. Kanske beror det på att jag har sovit dåligt med mardrömmar och hosta fyra nätter i sträck. Eller att man känner sig lite ensam, och att man inte ens kan vara Team Sweden på karaoken eftersom man inte är i landsmajoritet längre (Team Europe klingar inte lika fint). Eller så är det helt enkelt vardagsklådan. Hälften avklarat, hälften kvar.

Nej ni. Idag önskade jag hem mig själv.

Imorrn däremot, ska jag ta mig i kragen. Då ska jag måla naglarna, hänga med Jenny och gå på inflyttningsfest. Cheering up accomplished.

3 kommentarer:

Ellinore sa...

I wish I could be there for you, baby :* I miss you really bad.... Already...

Men what what what??? Vem flyttar??

Puz min alskade Baloo!

(och har kastar jag 24 kg coleslaw som tecken pa min karlek, ratt i ditt vackra ansikte!)

Anonym sa...

Oh, Malou<3 Jag hoppas att allt kanns battre imoron. Im here for you if you need a hug, honey<3 I know its hard.
Puss Pippi min<3

Malou sa...

elli: It's pretty rough honey. Men vi är ju sjukt starka kvinnor, så vi klarar oss, right? ;)
Flyttar gör Mr Luna... Men jag vet inte om vi ska gå längre. Tiden får utvisa. Kärlek baby!

jenny: Love you honey!