lördag, januari 24, 2009

Handboll

Jag saknar Sverige extra mycket under handbolls-VM. Mitt försök att förklara detta för host family gick dock sådär. Host family anser nämligen inte att handboll är en sport, och alla mina argument slogs ner brutalt.

Jag: It's a beautiful game of strategy!
Host dad: It's like dodge ball, but with running. Like water polo for people who can't swim. Like soccer for extremely uncoordinated kids. Do you think chess is a sport?

Jag: It's in the Olympics!
Host mom: So is ping pong, and synchronized swimming.

Jag: It is really hard!
Host dad: You play it in gym class.

Ge mig fler argument, svenska folket. Vi kan inte låta det sluta på detta viset!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Be host dad lära ungarna i gym class 3-2-1 försvar, en japan eller varför inte en klassisk polack.. Där snackar vi om att det behövs både strategy och cordination, tror din host dad lär vara borta bara du försöker förklara ;)

Malou sa...

mika: Jag började förklara en japan, men gav upp halvvägs när jag insåg att han hakat upp sig på "why do you call it a Japanese?"...

Anonym sa...

Från tidigare års VM vet jag att du inte uppträder särskilt hälsosamt under den perioden, så det är bäst att du är på lite avstånd.
För din zkull baby, det är BARA en zport.

Anonym sa...

Om han hakade upp sig på Japan undra vad han säger om en cucumber can. Haha
/niki

Malou sa...

mor: SKJ! Jag är både hälsosam och mogen. DU är bara en sport!!!

niki: Hahahaha, cucumber can. Ska försöka dra den imorrn :P