tisdag, december 19, 2006

Mina bloggfria veckor



Mycket har hunnits med sedan jag bloggade sist. Skola, julgrejer, men allra mest har jag lussat. Några av bilderna finns ovan. Det som inte syns på bilderna är att mitt hår numera är rosafläckigt. Tydligen tålde inte de röda banden på våra kransar vatten. Men rosa är väl rätt hippt? Inte heller syns det hur förbannat ont vi hade överallt (även om Stephanie ser rätt lidande ut på bilden längst ner) eller hur spytrött jag är på allt vad lucialåtar heter. Allt som allt har det dock, trots missöden med sjukt falska blockflöjtstoner och hysteriskt fnittrande tärnor, varit riktigt kul.

Skola har det också blivit en jäkla massa av. Uppsatser, tristess och Samuel Beckett. Igår hade jag årets sista lektioner, och nu ska jag njuta som fan av några lediga veckor. Tre uppsatser har jag fått tillbaka (The Weaknesses in America's Social Philosophy, The American Government, The Sinificance of Language in Literature) och jag har fått VG på alla. Jag är riktigt, riktigt nöjd med det och faktiskt med hela min första termin på högskolan. Dessutom är människorna roliga, och vi är ett gäng på fem pers som ska läsa B-kursen i vår också. Jag ser fram emot det :)

Alla julklappar (utom en) har jag lyckats införskaffa och slå in. Om ett litet tag ska jag ner på stan och slåss i trängseln ihop med Mette, och då planerar jag att fixa den sista också.

Nu bär det av in i duschen och sedan ner till julstöket!
Puss och kram!

Inga kommentarer: