söndag, augusti 26, 2007

13 frågor

Tyson Gay vann alltså herrarnas 100-metersfinal idag. Jag höll på honom. Jag gillar allt som rör Tyson Gay. Det är roligt bara att prata om Tyson Gay. Kanske för att man får säga 'Tyson Gay' då. Tyson Gay väcker även en jävla massa frågor till liv. Hur blev Tyson Gay så het? Hur fick han sitt namn? Blev han mobbad för det i skolan? Är det därför han springer så fort? Är han gay? Eller boxare?

Och när man ändå håller på så finns det ju många obesvarade frågor angående löpning över huvud taget. Hur fort är det fysiskt möjligt att springa? Varför springer svarta män snabbare än vita? Hur kommer man på att man vill dedikera sitt liv åt löpningen? Varför tackar alla löpare gud? Om jag började tro på gud, skulle jag också börja springa jättefort då? Varför har manliga löpare på sig baddräkt? Och, för att citera Kicki: varför gömmer de den inte?

Svara gärna på dessa frågor. Jag behöver peace of mind.

2 kommentarer:

Carin sa...

Hehehehe! You just got to love Tyson Gay... :P

Malou sa...

carin: I know! Mer Tyson Gay åt folket!!