torsdag, januari 28, 2010

Låt mig behålla mina illusioner

Idag var jag på puls/bas som vanligt på torsdagar. Passet är skitbra, men jag har fasligt svårt att slappna av. Varje gång jag har varit på det här passet har även någon annan varit där. Jag vet inte vad hon heter, men jag kallar henne Überpreggo.

Überpreggo är, som namnet kanske antyder, riktigt ordentligt på tjocken. Så stor att det ser ut som att hon har en badboll under tröjan. Färdig att föda vilken sekund som helst. Och detta gör mig nervös.

I mina dagar har jag sett en extrem mängd sjukhusserier, och detta har gjort att jag inbillar mig att jag kan klara av i stort sett vilken medicinsk kris som helst. Men. Om Überpreggo skulle få för sig att kläcka under ett av passen skulle jag snabbt få inse att jag inte är Dr Malou på riktigt. Kanske skulle jag till och med kräkas. Eller svimma. Så snälla, snälla Überpreggo... Håll ihop knäna när du är på Friskis! Jag måste få ha vissa illusioner kvar.

Inga kommentarer: