tisdag, mars 02, 2010

Antiklimax

Jag brukar oftast vara av uppfattningen att anställda vid statliga instanser gör sitt bästa. Onödigt att vara arg, de är ju inte dumma i huvudet med flit, brukar jag tänka.

MEN INTE LÄNGRE!

Efter mitt besök på Arbetsförmedlingen igår har jag insett att en majoritet av de som jobbar där är inkompetenta och att de flesta jag har pratat med försöker förstöra för alla arbetssökande. Med flit. Så denna morgon har jag suttit och arbetat upp en ilska som jag hade planerat att släppa ut på den stackars pliten vars telefonnummer jag fick igår. Fylld av aggression och med en burk whoop-ass i högsta hugg slog jag telefonnumret. Jag kokade.

"Personen ni söker åter den 8 mars", sa meddelandet på telefonsvararen.

Jahapp. Inte en chans att jag orkar vara arg en hel vecka till. Så jag lägger nog ner Projekt Skrik-och-skäll.

6 kommentarer:

Henriette sa...

Du kan ringa csn istället och skälla på dem, de är precis lika inkompetenta! :) Kom igen, let it ouot!

Ellinore sa...

Jag håller med dig Henriette. Csn är ett gäng inkompetenta, arroganta koarslen. De talar till mig som att jag vore en barnrumpa. Pah, de ska få se på fan en vacker dag

Malou sa...

Arbis påstår att jag ljuger. Bara därför förtjänar de a world of hurt. Men nog kan jag spara lite ilska till CSN med... Inte för att de har gjort mig något, men solidarity, sisters!

Ellinore sa...

Att du ljuger? Om vaddå? Berätta för madame för nu blev jag mäkta nyfiken

Malou sa...

Om hur mycket jag jobbar, hur länge jag har varit inskriven, om huruvida jag har pratat med deras kundtjänst, the works... Och i grund och botten är det de som har skrivit in mig fel i systemet och gjort mig icke berättigad till deras jävla ungdomsgaranti.

Ellinore sa...

Spara aggressionen Baloo och kötta på han utav bara helvete den 8:e mars!!!!