söndag, oktober 03, 2010

Min nya personlighet

Jag har gått in på min tredje dag som rökfri nu. Jag är fascinerad över vad som händer med mig.

Dag 1 grät jag. Hela dagen. Ingen var snäll mot mig på jobbet, alla kunder var gnälliga, jag var hungrig och jag bara grät och grät. Sedan träffade jag Jocke, Malin och Sus och åt chips och blev klapprak istället.

Dag 2 var jag argare och ännu hungrigare. Allt ska i, liksom. Jag var till och med sugen på prickig korv. Jag har inte ätit prickig korv sedan innan jag blev vegetarian för över sex år sedan och innan dess var det inte en favorit. Men igår, då kändes det som en delikatess. Åt ingen prickig korv och fokuserade istället en abnorm mängd ilska på Idol-Andreas Bajse. Han bör vara glad att jag inte sprang på honom igår.

Jag är rätt spänd på att se vad dag 3 bär med sig. Jag ska nämligen möbelshoppa idag. Inte min kopp te ens med nikotin i kroppen.

1 kommentar:

mandy sa...

kämpa på! du klarar det!!