torsdag, februari 17, 2011

I am Legend

Jag såg att de visar I am Legend på tv ikväll. Jag har bloggat om denna makabra historia tidigare, men en gång RÄCKER FÖR I HELVETE INTE!!

Hur mycket jag än dyrkar Will Smith (och gudarna ska veta att jag dyrkat den karln) så kan. Jag. Inte. Acceptera. Denna. Films. Kasshet. Kasshet är inte ens ett ord. Så upprörd blir jag. Framför allt är det två saker jag har problem med.

Problemo uno: HUR i jösse namn kom det där fruntimret som Will slår sig i slang med till Manhattan? De gör det oerhört klart i början av filmen att ön ligger i karantän. Det går inte att ta sig av - eller på!! - ön.
Problemo dos: SLUTET. Ni som inte har sett filmen kan sluta läsa nu. What the fuck tänkte filmskaparen när han bestämde hur denna bedrövliga skit skulle sluta? "Hmmm, om vi dödar hjälten i en töntig explosion och sedan knyter ihop hälften av historien - inte hela, det blir för bra!! - kanske...?" Bra idé, brainiac!!

Och btw, åsynen av Will Smith som dödar en stackars hund har gett mig tre års mardrömmar.



2 kommentarer:

Paulina sa...

Åh, säg nåt om I Robot också! Aaaargh!
Why Will, why?

Malou sa...

Jag har inte sett I robot!!! Är det den som är en lång reklamfilm för Audi?