torsdag, mars 17, 2011

Sfär som sfär

På en bowlingbana någonstans i Sverige, onsdag 17.30...

Chefen: Jag blir lite nervös när du och jag bowlar parallellt, Malou. Jag vet inte om jag ska studera dig, ignorera dig eller bara göra mig beredd på att fånga.
Jag: Oroa dig inte, jag orkar inte lyfta bollen högt nog för att du ska få den på dig.
Chefen (till övrigt sällskap): Hörrni, ta det lugnt. Hon orkar inte lyfta bollen så högt.

Klot heter det, har jag fått lära mig. Det heter klot, det heter klot, det heter klot.

1 kommentar:

hans sa...

Fick mig att tänka på när du, jag och Amanda var och bowlade för längesen... hittade det här i min blogg:

Haha gårdagens bästa:
Manfred: Välj en boll Amanda!
Jag: Det heter inte boll, det heter kula!

Och detta var 2006, det ser mörkt ut det där med att lära sig att det heter klot ;)