onsdag, februari 06, 2008

En ordinär morgon i mitt liv

(Uppdateras kontinuerligt)

8.15 - Klockan ringer.
8.16 - Häller upp en kopp kaffe.
8.17 - Trakasserar modern lite.
8.21 - Läser Aftonbladets rapport av Super Tuesday.
8.22 - Tänker "Go Barack you handsome devil". Eller något i den stilen.
8.25 - Diskuterar sagda tisdag med mamman.
8.35 - Hoppar in i duschen.
8.52 - Tar mig en cola och slår på Law & Order: SVU.
9.06 - Kollar buss och tågtider.
9.10 - Påbörjar sminkning.
9.18 - Ser reklam för Grey's Anatomy och irriteras igen över McDreamy's totala brist på charmighet.
9.33 - Drömmer om en mozzarellamacka och en vaniljlatte från Wayne's.
9.36 - Inser att jag aldrig kommer att kunna se Barry Bostwick göra en roll utan att tänka på Mayor Randall Winston.
9.43 - Slår på trean och ser vuxen man i mintgrön skjorta gråta ut hos Montel.
9.46 - Fönar hår.
9.55 - YAY! DOOL!
10.04 - Avnjuter en halvspartansk frukost samtidigt som jag diskuterar den utdragna reklamen av Top Model med Hanna över MSN.
10.11 - Plattar hår.
10.24 - Rotar i garderoben efter något att ha på mig och förundras över Marlenas lilla I'm-gonna-kill-your-boyfriend-monolog. Är fröken psykolog psyksjuk?
10.27 - Inser att jag har plockat mina ögonbryn så inihelvete snett.
10.28 - Beslutar att det ger mig karaktär. Firar med en klubba.
10.31 - Skrattar åt att Nicole's imaginära cellkamrat heter Bertha. Can you say cliché?
10.36 - Marlena kör hårt med kniven. Jag är inte rädd. Läser bloggar.
10.40 - Repris av Oprah. Jag såg det igår. Blev nog lite kär i Jenny McCarthy.
10.46 - Borstar mina bländvita gaddar.
10.48 - Färdig! Springer till bussen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

WOHO DOOL ;D HAHAHAHA hur patetisk är man egentligen :P

Sandra sa...

Jag får lov att säga att du verkligen gör mycket av tiden Malou, själv har jag inte ens orkat koka kaffe & klockan är 11.25. Sååå otroligt dåligt. BTW har köpt vanilla syrup :) så här hemma kör jag vanilla latté 24/7...

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Det är ju nästan så att man längtar tillbaka till studentlivet när jag läser det här...

Anonym sa...

Du ska inte skriva dumma saker om makdrimi, han är bäst.

Malou sa...

hanna: Inte patetisk, bara lättengagerad ;D Jag har lite panik, jag jobbar förmiddag imorrn. Kan man ställa videon och spela in DOOL, eller är det för tragiskt för att man ska kunna kalla sig människa efteråt?

sandra: Jag sliter hårt på morgnarna ;D Drack en vaniljlatte på Kulturhuset idag. Den var fasligt sliskig.

miss e: Tilläggas bör kanske att jag har en studiepaus just nu :P När jag pluggar får jag definitivt inte så här "mycket" gjort!

mor: You lie! Nog finns det människor som är bättre. Nelson Mandela, till exempel. Och den där Martin Luther King var ju ingen lättviktare heller.

Anonym sa...

Vem är Nelson Mandela? En målvakt?

Anonym sa...

...och vem är Martin? En boxare?
Från Hallsta?

j sa...

låter som en trevlig morgon i livet!