torsdag, februari 21, 2008

Jag ser väldigt ung ut idag

7.26, busshållplatsen.

Busschauffören vill ge mig en ungdomsbiljett. Proper som jag är upplyser jag honom om att jag inte har betalat ungdomsbiljett på iallafall 5 år och får betala dubbla priset.

14.02, någonstans på Bäckby.

William, 8 år: Känner du Måns?
Jag: Zelmerlöw?
William: Meh, neeeeej. Måns! Han går också i sexan. Han är dum.
Jag: Det brukar man vara om man heter Måns*.

*Om jag hade blivit pojke hade jag hetat Måns. Jag har nog förlåtit mor och far för det snart. Men jag lovar inget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi valde mellan Måns och Mens, du kan va glad att vi hade valt Måns.
Sen valde vi flicknamn mellan Malou och Melon, de du!

Henriette sa...

Jag såg gammal ut igår. En kille gissade att jag var född -82. När jag sedan såg väldigt förolämpad ut bad han om ursäkt och ändrade sig till att jag nog var född -75.

Malou sa...

mor: Bara för att du är döpt efter en gris. Nöff.

henriette: Å fy fan! Jag som tyckte att det var lite illa att kassörskan på Systemet nästan inte frågade mig om leg en gång. Men -75, det är fan illa!

(om det känns bättre kan jag ju säga att jag tycker att du ser ut som 16)