onsdag, mars 25, 2009

Att jag har glömt att blogga om detta är skandal

För ett par helger sedan bestämde jag och Mumin oss för att dra en vända till Applebee's för middag, etc. Då alla bord var upptagna satte vi oss vid baren. Ett efter ett droppade sällskapen av tills det bara var vi kvar. Då dyker de upp. En man och en kvinna, runt 45, inte tillsammans. De hade bara blivit uttråkade av samma bröllop och beslutat sig för att ta en drink ihop. När karln frågar vilken typ av musik jag lyssnar på viker samtalet naturligtvis in på Beatles. Då vaknar hans damsällskap.

"You step on a beetle", kväker hon fram.
"Haha, I was talking about the band", är min spontana reaktion.

Tystnad.

Mer tystnad.

"You know, the Beatles? Like John Lennon, Paul McCartney..?"

Tystnad. Och sedan slår det mig.

Denna fullvuxna kvinna i sina 40 har aldrig hört talas om the Beatles. Aldrig. Hört. The Beatles. När jag tänker på händelsen så här, två veckor i efterhand blir jag fortfarande chockad. Detta är, in my humble opinion, lite av en skam för mänskligheten. Skämmes, tamefan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

VA?! Åh, jag får nästan ont i hjärtat när jag hör att folk inte hört talas om The Beatles. Skit i att folk over there tror att Europa är ett land, men THE BEATLES?! :O

Jag är helt mållös.

Anonym sa...

Finally Malou! Jag har bara vantat att du skulle skriva om denna handelsen:P

Puss Jenny

Malou sa...

mikaela: Jag vet. Jag fick en smärre seisure där och då. Jag har fortfarande inte kommit över det.

jenny: Varsågod honey! Logga in på msn nu, jag är uttråkad!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrr