söndag, mars 22, 2009

Word of wisdom

Alla som funderar på att åka till USA under en längre period, pay close attention:

om ni inte har en dunderkur för er hy kommer ni se ut som skit.

Jag vet inte vad detta beror på, men alla jag känner här har samma problem. Man kommer hit och pang bom så är hela ansiktet fullt av utslag, finnar och annat mysigt. Mina händer är torra som fnöske och jag börjar till och med få tillbaka mitt böjveckseksem. Det jag hade när jag var tre år gammal. Så alltså: dunderkur. Fila på den. Och dela sedan gärna med er.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Vad läskigt?

Jag hade också böjveckseksem. Det vill jag inte ha tillbaka.

Anonym sa...

jag gissar på att det är trafiken och alla avgasers fel. Jag får mkt bättre hud när jag åker till sverige eller tom spanien!

Anonym sa...

Kan också vara ohälsosamma mängder ost och choklad!
pzmz

Malou sa...

lollo: Är du min Tyler Durden? Samma namn, samma hudproblem..? :P

mandy: Jag tror att det är vattnet. Fullt av klor. Äckligt.

mamma: Pft. Nu talar du i nattmössan.