lördag, mars 14, 2009

Jag "låter" honom vinna

Jag och #1 spelar en del spel medan lillskitarna sover middag. Fyra av fem dagar brukar han vilja spela Chutes & Ladders, vilket är helt okej för min del. Man snurrar, går, klättrar, halkar. No biggie. Idag var dag fem.

"Can we play the matching game today?"

The matching game. Shit. Alltså Memory.

Jag tror inte att jag överdriver när jag säger att ungen utklassar mig, varendaste gång vi spelar Memory. Utklassad av en femåring. Det svider lite i egot.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen til vxenvärlden. Vinner i memmory, gör bara femåringar. Så gjorde även du. Det är bara att se sanningen i vitögat. Det berodde inte på några personliga egenskaper, utan på ålder. Du får utmana ungen på "Vem där", "Fyra i rad","Kalaha" eller något annat moget spel.
Lycka till!
Moster Bea

Anonym sa...

Oj. Själv tycker jag motsatsen när jag spelar memory med ungarna på dagis... Iofs är det mest 4åringarna jag spelat memory med, minnet kanske kommer ett år senare? För de verkar inte alls tänka på vilka kort de tar, de kan sitta och plocka samma kort 5 ggr och undra vad det är på det...

Anonym sa...

Jag tror att det beror på att Malou inte är zå zmart!
mumz

Ellinore sa...

Chutes & Ladders.... Det spännande spelet där reglerna ändrades under spelets gång... T.ex. att min ögonsten inte kunde halka ner för stegarna samt att jag kunde aldrig vinna. Spelet var avgjort (med vinnare) när äldsta ungen var i mål. Det var ju bara att böja sig annars blev det tårar och skrik. Det tog hårt på min stålthet också att bli klådd av en 4-åring... (

Ellinore sa...

OBS! Jag kan stava till stolthet! Skyller på att det är lördagskväll och klockan är sen

Puz

Malou sa...

bea: Jag tänker mig Black Jack. Tror du att det funkar?

lollo: Han är nyligen fyllda fem och var likadan när han var fyra... Han är helt enkelt jävligt smart :P

mamma: Sjyssj.

elli: I Chutes & Ladders får man snurra om ifall man inte "get a good spin" (aka får en tvåa eller nåt annat dåligt :P) :*