onsdag, september 01, 2010

Generationsklyftan

Sofia och Melanie tittade förbi en stund nu ikväll. Melanie är väldigt ung, så ibland behöver man förklara saker och ting för henne. Ibland förvånar hon en dock med sin kunskap.

Melanie: Har du nytt halsband?
Sofia: Nej, det är från 70-talet.
Jag: Du förstår, innan 90-talet när du är född kom 80-talet när jag och Sofia är födda. Ännu tidigare kom 70-talet och då är halsbandet ifrån.
Sofia: Och innan det kom 60-talet. Då hade folk pannband och rökte på jättemycket.
Melanie: Jag vet faktiskt om 60-talet! Igår på Förhäxad åkte de tillbaka i tiden och då såg jag det!

Se där! Dagens ungdom är sjukt allmänbildad.

2 kommentarer:

Melanie sa...

HAHAHAHA alltså....åh. Du får mig att låta som en snorunge....

Malou sa...

Du ääääär en snorunge! GULLIGULL SALMON! <3