torsdag, september 30, 2010

Kvinnan som indirekt avled av sin lathet

Jag är så hungrig att magen skriker. Men jag orkar. Inte. Fixa. Mat. Jag sitter ett halvt stenkast från köket och våndas av min hunger, men jag ooooorkar inte resa på mig. Dessutom är det jättejobbigt att laga mat. Och vad fan ska man laga?

Fil och müsli? Inte sugen.
Mackor? Inte sugen.
Omelett? För mycket arbete.
Kalvfilé med en vitvinsreduktion och hasselbackspotatis? Jag är ju för i helvete vegetarian.

Jag får nog helt enkelt dö av svält, sittandes här på min köksstol.

2 kommentarer:

Ellinore sa...

Kalvfilé med vitvinsreduktion? Vaere för mat du googlat fram nu? Du gjorde säkert "Copy + Paste" för det där kan ingen normal människa stava till

(förutom jag själv då)

Malou sa...

Jag kan faktiskt stava jättesvårstavade maträtter. jag har kollat på Hell's Kitchen massor av gånger! Coq au vin, till exempel. Franska för tupp i vin. Eller bouillabaisse. Också franskt. Snobbiga jävlar.