onsdag, september 01, 2010

Högst orättvist

Jag tittade nyss på Tyra Banks Show som idag handlade om odds.

Jag fick lära mig att oddsen för att råka ut för en rakningsolycka är 1 på 6528, oddsen för att skriva en New York Times-bestseller är 1 på 220 och oddsen för att dejta en miljonär är 1 på 215.

Stopp. Halt. Vänta.

Jag skär mig till blodvite varje gång jag rakar benen. Det slår aldrig fel. Ändå har jag varken miljonär eller bestseller i mitt liv. Hur är detta möjligt?! Hur kan oddsen ha så fel? Jag har aldrig hört något så orättvist i hela mitt liv.

PS. Jag lärde mig också att det är mer troligt att dö i en fallskärmsolycka än att man får hemorrojder. Å andra sidan skulle jag nog hellre dö i en fallskärmsolycka än att få hemorrojder.

5 kommentarer:

Svorskan sa...

Dessutom tror jag det är fler som ljuger om att de INTE har hemorrojder, än de som påstår sig inte ha dött... ;D

pecken sa...

Och kanske en del (som inte ar malou) som valjer att ljuga om att de skar sig varje gang de rakar benen..iofs. ;)

Svorskan sa...

Sv: LCHF: Kolla på kostdoktorn.se och i hans blogg hittar du länkar till andra bloggar och olika kategorier etc. Men det är ingen bantningsmetod, jag tycker det är viktigt att man vet det. Antingen vill man äta efter LCHF eller så vill man inte. Det är en stor omställning och kräver att man sätter sig in i rätt mycket. För mig var det väl värt det, jag slet med mitt sockerberoende. Om du bestämmer dig för att äta efter LCHF när du har läst på, så har jag några länkar vad gäller kolhydrattabeller och lite annat som du kan få. Säg till i så fall.

Anonym sa...

Dom flesta kvinnor rakar inte benen, dom har inte ens hår på benen, eller så väljer dom att ljuga om det?=)
/gnila

Anonym sa...

Jag kan räkna antalet gånger jag skurit mig vid benrakning på ena handens fingrar. Hur avundsjuk är du på en skala? Huh? Huh?