onsdag, februari 17, 2010

Ett tvättäkta trauma

Jag har inte stenkoll på vad det där med trauma egentligen betyder, men nog tror jag att jag genomlevde ett idag. Känner mig iallafall skakig fortfarande.

Bestämde mig för att testa ett Core-pass på Friskis. So far so good. Instruktören kom med glada (om än aningens förvirrande) tillrop som till exempel "dra in, ut och upp", "använd magmusklerna för att lyfta knät" och "låtsas att ni har en liten isbit i naveln som inte får smälta". Och musklerna värkte verkligen av övningarna. Toppen.

Men det enda jag kunde tänka på var den äldre damen som stod framför mig, klädd i glansiga, turkosa caprileggings och gned sig på stjärten. Oerhört obehagligt.

Ett tvättäkta trauma, right?

5 kommentarer:

billie sa...

eeewww...var detsamma tant som från bas? hon som är klädd helt i turkos el det kanske är blått hon har på sig..

Malou sa...

Hahaha, nej tack och lov inte... Det hade nog ärrat mig ännu mer :P Och förresten, gissa vem som ska på ett medelpass imorrn? Det har varit oerhört angenämt att vara din vän.

billie sa...

omg! men om du överlever baspasset så överlever du vad som helst :P

Ellinore sa...

Vad har hänt??? Var är den soffliggare jag kände?

Men bra för dig!

I'm proud of u!

<3

Malou sa...

Je ne sais pas, Elli (tjusig franska, oui?... Jag saknar henne idag när jag har ont ÖVERALLT. Visste du att man har muskler i armhålorna? NÄ, det visste inte jag heller tidigare.