onsdag, februari 10, 2010

What's my age again?

Det där med ålder är ett fasligt relativt begrepp. Vissa 22-åringar har till exempel mindre engergi än vissa 91-åringar*. Detta märks allra tydligast under tidiga morgonpromenader.

Exempel:
91-åringen kastar sig entusiastiskt i en snödriva.
22-åringen är fortfarande andfådd efter att ha knutit skorna.

91-åringen luktar på sin omgivning med stor glädje.
22-åringens luktsinne har inte kommit igång över huvud taget. Klockan är ju inte ens 9.

91-åringen rullar sig lustfyllt på marken.
22-åringen har ont i håret.

91-åringen ser någon i sin egen storlek, viftar med hela kroppen och försöker springa efter.
22-åringen ser någon i sin egen storlek och undrar om man måste vara artig och svara på dennes frågor eller om man kan dra halsduken över huvudet och gå hem tills man har fått i sig koffein.

Dessa skillnader. En viss 22-åring hoppas att hon kommer ha samma energi i den åldern. Bara 70 år kvar. Bör gå snabbt.

Tyson, 91 år.

*Omräknat i hundår.

2 kommentarer:

Ellinore sa...

När du kommer hit ska jag tvinga med dig ut på morgonpromenader. Tidigt som fan. 7-snåret hade jag tänkt mig. Jag ska också tillverka gul snö och få dig att kliva i den.

Be prepared

Malou sa...

Shit vad sugen jag blev på att komma och hälsa på nu. NOT.