lördag, april 07, 2007

Karaktär? What's that now?

Jävlar i min lilla låda (vad sägs om den, Johanna och Henriette?) vad dålig jag har varit på att blogga på senaste tiden. Anledning: det känns som att min hjärna har sovit konstant de senaste dagarna. Att jag dessutom saknar både karaktär och självdiciplin gör inte saken bättre. Jag borde verkligen plugga, men jag gör det inte. Och så borde jag öva på mitt fina (läs: dorky as hell) spanska medley till konserten i slutet av månaden. Men jag gör det inte. Sedan finns det ungefär fjorton andra grejer jag borde göra också, varav de flesta involverar skola eller något i den familjen. Men jag skiter i det. Idag har jag ätit påskgodis och kollat på Gilmore Girls. Och haft ångest över det.

Jag ska ta mig i kragen nu. På allvar. Jag tänker läsa de jävla kommunikations-ariklarna, och jag tänker börja skriva på den kritiska recensionen (eller vad det nu var). Nu.

4 kommentarer:

El sa...

Du och jag Alfred, du och jag...

Damn vilken dålig människa jag är.

Malou sa...

ellen: Same here, same here. Hur kommer det sig att man inte bara kan ta sig i kragen?!

El sa...

malou: jag kör v-ringat idag, inte så mycket krage att ta i. Kanske är därför?
Kan det vara så enkelt och ytligt, hör studieresultat, brains och fashion ihop? (eh, nu kom jag på en mängd saker och exempel på personer som talar emot det...) Never mind.

Malou sa...

ellen: Ja, kläder kan ju göra en hel del... För min de är det nog att jag inte har ngra byxor på mig och därför inte kan skärpa mig...
Hur som helsthar jag iallafall tagit tag i en av uppgifterna... Bara 10 kvar!