onsdag, december 12, 2007

Det där med självkontrollen

Idag fick jag hem en julklapp i brevlådan från släkten i Långtbortistan (Lund). Det är hysteriskt spännande, rätt tungt och hårt. Jag föredrar hårda klappar. Innerst inne är jag nog lite av en pojke. Men nu kom jag av ämnet. Fick alltså hem en julklapp idag, det är tolv dagar kvar till jul och det enda jag vill göra är att slita upp pakethelvetet.

Jag startar därför en vadslagning, direkt här i bloggen. Hur länge tror ni att min julklapp får stanna i pappret?

ps. Det känns som en bok. Jag älskar att få (och ge bort, så nu vet ni vad ni får släkten) böcker.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Jag satsar på klockan 00.01 den 24 december..fler bud?

Malou sa...

sandra: Hittills är du ensam. Personligen gissar jag att det blir sent på kvällen den 23 Dec. Då kommer jag känna som att jag har väntat tillräckligt ;)

Plast sa...

Hurruduru: vi läser faktiskt den här bloggen!
/La Lund

Malou sa...

morbror: Självklart skulle jag ALDRIG öppna en julklapp i förväg *host host*. Men jag har drömt om den i natt.

Anonym sa...

Hoppsan, nu vet inte Malou var paketet är längre!!!
Man får ju gå in och stötta ibland och styra upp tíllvaron även när barna har vuxit upp:)
/gnila

Malou sa...

mor: Du är ond inombords.

Anonym sa...

...och rosa utombords...