onsdag, december 12, 2007

Malou full of Grace

Yrvaken och precis hemkommen från affären, där jag passade på att göra lite morgongymnastik och ge alla anställda på Willy's ett minne för livet och något att skratta redigt åt på firmafesterna. Jag fastnade nämligen mellan slussbommarna i entrén och såg mina tafatta försök på övervakningskamerans tv-skärm ca en meter från mitt ansikte. Först klättrade jag igenom stängslet till slussen bredvid, men icke. Till sist fick jag bita i det sura äpplet, ta tag i gallret på sidan och helt enkelt häva mig över bommen tills jag var fri igen. Allt detta skedde naturligtvis med största möjliga grace.

2 kommentarer:

elinlee sa...

ÅÅH, det hände mig häromdagen också!! Jag fick be en gammal gubbe gå mot sväng-grindarna så att de svingades upp, allt medans min mamma skrattandes stod och såg på. Fruktansvärd händelse.

Malou sa...

elin: Stod folk och tittade på dig och gjorde ingenting? Vilken skam! Mig var det iallafall ingen som såg. Tills de drar fram sina surveillance tapes på julfesten. Damnit.