torsdag, december 27, 2007

En gnutta etymologi

Idag har jag suttit på privatkundtjänsten hela dagen. Jag har lärt mig en del grejer, som

1) det finns många pundiga människor i vårt land (och även ett par i Danmark)
2) det finns en anledning till att "idiot" ursprungligen betyder privatperson
3) om jag var tvungen att jobba heltid på privatkundtjänsten skulle jag skjuta mig i huvudet. Kudos, Solna!
4) jag älskar företagskunder. You beautiful, beautiful people!

och

5) när man jobbar för länge i en fientlig miljö steks ens hjärna långsamt.

Sammanlagt innebär detta: must sleep now. God natt Sverige. Malou has gone beddy-bye.

3 kommentarer:

Anonym sa...

schalom... ja att bli en bättre människa är alltid ett bra nyårlöfte.. själv blir det nog att jag ska klippa mig till slut.

Anonym sa...

go blogg förresten

Malou sa...

joel: Ja, jag tyckte att det var lite lagom och hey, jag klarade det!
Tack detsamma!