måndag, september 29, 2008

Girl Power

Har ni tänkt på att när det gäller band så är band bestående av män sjukt mycket bättre (om man inte räknar med Spice Girls, alltså) men när det kommer till soloartister så dominerar tjejerna?

Vi har Robyn, Duffy, Regina Spektor, Kate Nash, Katy Perry, Imogen Heap, Maia Hirasawa and the list goes on.

Gällande bra manliga soloakter kommer jag på Jeff Buckley och Jamie Cullum. Sedan tar det stopp. Och då är ändå 50% av listan lite död, sådär. Har någon en förklaring?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!!!
Lasse Berghagen?
Sven-Bertil Taube?
Tänk till, det finns ju många!
puz

Anonym sa...

Elvis var ju ganska stor har jag hört, Håkan Hällström, Bruce Springsteen. Robbie Williams, David Bowie, Elton John,

Ja listan kan göras lång bara man inte låter smaken bestämma.

/ Niklas "beskyddaren av manliga soloartister" Sjöstrand

Malou sa...

mamma: Att jag glömde Sven-Bertil är ju inget annat än en tragedi. Jag ber om ursäkt.

niki: Oo, Bowie erkänner jag ödmjukt att jag glömde... Men som man säger här i staterna: Taste is like an ass. Split ;)

Anonym sa...

En snygg trevlig kille sa en gång, typ lite innan: "Ja listan kan göras lång bara man inte låter smaken bestämma."

/Niki