onsdag, september 24, 2008

Vad jag älskar med det här landet:

- TV season! Jag befinner mig i tv-nördens himmelrike. Den gär veckan drar Law & Order: SVU och The Office igång. I LOVE IT!
- Det finns H&M på den här kontinenten också. Jag fyndade en vinterjacka för 50 dollar.
- Pannkakor med lönnsirap till frukost.
- Outlet malls. Och även vanliga malls, jag är inte petig.
- Drive-through banking. Fatta!! Bankärenden utan att lämna bilen! Kan ni säga "briljant"?
- Checkhäften. Folk skriver faktiskt checkar. FOR REALSIES!
- Det här är landet som fostrade Kurt Cobain.
- Starbucks. Yes, jag är förutsägbar, men man har inte levt innan man avnjutit en Peppermint Java Chip.
- Biograferna är hysteriskt maffiga. Och filmerna kommer jättetidigt jämfört med Sverige. I helgen har jag sikte på Eagle Eye med den där rattfylle-nörden från Transformers.
- Man får göra högersvängar mot rött ljus. Jag känner mig sådär härligt rebellisk varje gång.

(Yes, det finns en jävla massa nackdelar med dessa stater också, men man är väl optimist. Iallafall idag.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

TACK TACK TACK TACK FÖR PRESENTEN :D you're the best!!! :) kizzkizz

Henriette sa...

Checkar! Precis som på film! :D

Jag fick en pruttkudde i brevlådan igår! :D Jag höll på att garva ihjäl mig. Nu håller jag på att klura ut vem som ska falla offer för den först! Mwahahahah. Billie kanske. Det vore jävligt roligt.


tack för presenten! kramar

Anonym sa...

...men du glömde det allra bästa med landet!
Du är ju där ju!
puz

Malou sa...

hanna: You're weeelcome! Hoppas att det passar (det var lite tight på mig) :* KIZZZZZ

henriette: Yes!! Make it Billie :D:D:D

mamma: Jag började på en con-list, men det blev för deprimerande (nummer 1 var att min familj inte var här). Jag ringer imorrn!

Anonym sa...

Äntligen, äntligen öppnar snart Seattle Grace efter sommaruppehållet.
I höst får vi se Callies och Ericas vänskap utvecklas åt ett oanat håll. Även Cristina hittar en ny kärlek i sitt liv. Och Meredith kommer till insikt ifall hennes liv ska involvera McDreamy eller ej…

Grey’s Anatomy är tillbaka onsdagen 1 oktober 21:00.
Hälsningar
Din mamma