torsdag, september 04, 2008

Studs, studs (handboll)

Under OS tittade jag en del på handbollen, svensk som jag är. Dessutom är ju handboll en rätt grym sport. Host dad höll inte med. "So what? It's like water polo for people who can't swim? Like soccer for people who find kicking the ball too difficult?" Mina försök att förklara vilken stenhård sport det är slogs tillbaka. Oh well, jag kan hantera en persons ignorans.

Men igår blev handboll public ridicule för hela Amerikat.

Billy Bob Thornton var hos Leno och de pratade om OS-sporter som de inte visste vad det var och som de tyckte var märkliga i allmänhet. Billy Bob nämnde visserligen inte handboll vid namn (förmodligen för att han inte visste vad det hette. Dessutom är "handball" squash over here), men uttalade sig kritiskt om "the chick sport" med den lilla fotbollen som man får ta med händerna. Sedan skrattade Billy Bob och Leno unisont i 10 minuter.

Damn you, yankees! Vad är det med en av tidernas bästa sporter ni inte förstår?!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Du har en utmaning att hämta i min blogg:http://ssnadra.blogspot.com/2008/09/utmanad.html

Sandra sa...

"So what? It's like water polo for people who can't swim?
Hahahahaha!

Anonym sa...

Studs, studs, handboll? Jag trodde det var höjdhopp...!! Typ studs-studs Stefan Holm :-)
Men va vet jag som inte såg 5 minuter OS ens.
Mumz

Malou sa...

sandra: I'll do it!

mamma: Har du inte förstått att man kan sätta studs, studs framför allt utom basket?
PUZ

Anonym sa...

...man lär hela livet, tack för infon!
puz

Malou sa...

mamma: Jag har så mycket visdom. Jag lär dig gärna.

Anonym sa...

HERREGUD! jag har spelat handboll i tio år så jag är ganska sugen på att läxa upp dem!!! ;D