torsdag, februari 26, 2009

Finska intressen

Finnar är ett märkligt folkslag. Inte nog med att de är döpta efter en sorts hudåkomma, de har konstiga intressen också. Jenny, till exempel, hon googlar saker. I know, alla googlar saker ibland, men när det kommer till Jenny är det lite mer sjukligt.

"Top 10 songs to sing out loud"
"How to cut a pineapple"
"Average cat size"

Några av de saker Jenny har googlat (och berättat att hon googlat) den senaste veckan eller så. När man konfronterar henne rycker hon lätt på axlarna och svarar "Malou, man kan googla vad som helst". Och det är ju svårt att argumentera med den logiken.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Du, för nån månad sen googlade jag medelvikten på en ko. Och hur många som avled på ett visst fartyg under andra världskriget. Och vilken planet Lady Gaga egentligen kom ifrån.
Google is my friend!

Anonym sa...

Idag var jag in i Bokaffären och tjyvläste lite serie-strippar i en Mumin-bok. Allt för att förbereda mig inför resan i maj. Inga kulturkrockar att se fram emot... jag är beredd. Hälsa den Mumin så gott. Kram Katta

Malou sa...

johanna: "How much does a bunny cost?", är ett av Jennys senaste tillskott. Hur mycket väger en ko, förresten?

katta: Jenny frågade igår om hon borde vara lite rädd för att träffa er. Jag sa ja ;) Kram!

Anonym sa...

Det räcker om hon är rädd för mig. Gunilla kan få vara den snälla polisen....

Anonym sa...

Jag ÄR den snälla!!!
ALLTID!