tisdag, april 07, 2009

En vanlig måndag

Om någon nu skulle vara intresserad.

06.25 - Klockan ringer. Snooze.
06.35 - Snooze.
06.45 - Pallrar mig ytterst motvilligt upp. Kläder på, kolla mejlen, läsa bloggar.
07.15 - Dags att påbörja Operation Väckning.
07.30 - #1 ramlar som siste man ur sängen. Gnällandes.
07.33 - Frukostfixning. Peanut butter bagel, butter bagel, hårdkokta ägg, jordgubbar.
07.50 - Dags att påbörja Operation Påklädning. Strumpor är ett jävla problem, ska ni veta.
08.05 - Smärre sammanbrott signerat #3. Tydligen föredrar pojkvaskern en genomblöt blöja över en torr.
08.15 - In med barn i bil.
08.35 - #1 och #2 dumpas av i skolan. #3 vill stanna kvar. Det finns ju trots allt birdies i deras klassrum.
09.10 - Host mom och jag lyckas äntligen lägga vantarna på lite kaffe och bulle. God bless Starbucks.
09.20 - Michael's! Jag lyckas berhärska mig och köper bara lite klisermärken. Host mom lyckas inte riktigt lika bra.
09.52 - Burna vidare mot Target. Här tappar jag dock min behärskning. Men allt var högst nödvändigt.
10.30 - Världens Segaste Kassörska börjar utgöra ett hot mot att komma tillbaka till skolan i tid.
11.12 - Med tre minuter till godo racar vi in på parkeringen.
12.00 - Lunch time! Mackor från Cousins och lite jordgubbar på det.
13.10 - Host mom tar med sig småttingarna för nap. Jag kollar på #1's spännande Wii-biltävling.
14.30 - Drar mig till källaren för att börja fixa inför skolan.
14.40 - Somnar pang bom. Jävla förkylning.
15.15 - Wakey wakey! Kläder på, lite rouge.
15.25 - Internet krånglar. Bastardo! Funka! Funka! Funkar inte.
16.00 - Snack time.
16.15 - Läser böcker för #2. Five Little Monkeys, mestadels.
16.30 - JUDGE JUDY!! Denna kvinna är stålhård, fantastisk!
16.55 - Packa väska, brumma iväg till WCTC.
18.20 - Håller en sales pitch. Skulle tippa på att iallafall 60% av åhörarna känner en brännande lust att köpa Wasa Knäcke.
19.00 - Fröken Lärare startar film om den amerikanska språket. Fröken Malou slumrar till, bara liiite till.
20.15 - School's out! Pit stop på Noodles.
20.40 - Hemma! Dator, tv, the whole shebang.
21.29 - Påbörjar ointressant lista för bloggen.
21.50 - Snabbdusch. Däckar garanterat snarast.

2 kommentarer:

hanna sa...

Han heter Thorsten eller nåt sånt, haha. Pratar engelska med tysk brytning... vet du vem det är?

Hanna sa...

Oh my! Jag kan tänka mig att han är bra om man läser en "riktig" engelskkurs... men om man läser en kurs för att lära sig lära ut engelska, njaaaeee :P Men han är helt okej i alla fall!