måndag, april 27, 2009

Twilight

Jag avslutade mitt embargo igår och jag och Jenny hyrde Twilight. Men hallå... Kan någon förklara grejen för mig?

Fine, alla var jättesnygga och hemskt bleka i sina ansikten. Och det skulle nog vara ganska läckert att glittra som guld i solen.

MEN.

Varför vill alla nu ha en pojkvän som Edward? Sure, killen klättrar i träd, men är inte det mest bara märkligt när man är över 5 år gammal? Dessutom har han en syster som blir så arg att hon har sönder skålar när man reda har ätit middag. Sjukt jobbigt att komma ihåg att låta bli att äta hela tiden. Och varför skulle man vilja ha en pojkvän som man knappt kan peta på för att han då kanske blir galen vill dricka upp ens blod? Det tycker jag låter jätteläskigt.

Som grädden på moset är Kristen Stewart möjligen den sämsta skådespelerskan jag någonsin sett.

Jag kommer nog inte se den här filmen igen.

2 kommentarer:

Lollo sa...

Nej, filmen är svindålig. Jag håller helt med dig om Kristen. Kunde de inte hittat en skådis som faktiskt kunde spela?

Böckerna älskar jag däremot.

Anonym sa...

Ett litet tips bara. OM du ska läsa böckerna. Gör det innan du fyller 50. Jag har försökt (läsa böckerna). Det var svårt. Men, nu längtar jag så mycket efter dig, så om du vill att jag ska läsa dem för dig, så gör jag ett nytt försök.
Moster B