tisdag, april 14, 2009

Fiktion

I min klass går även en liten kinesisk tjej. Mycket intressant karaktär. Hälften av gångerna hon öppnar munnen har jag ingen aning om vad hon säger. Det är nog lika bra. Hon har nämligen en tendens att hitta på lite random fakta att kasta in i debatter. Eller så är det jag som är oinformerad.

Är 80% av världens sjukdomar cancer?
Är 70% av världens befolkning katoliker?
Och finns det fakta som stöder att folk som använder ätpinnar är mer intelligenta för att de stretchar fingrarna mer?

I så fall ber jag om ursäkt för att jag har förolämpat denna flickas intelligens.

5 kommentarer:

billie sa...

hahaha, hon låter lite som poopy-mary :P

Carin sa...

http://www.radiovaticana.org/sv1/Articolo.asp?c=269839

"uppgår antalet katolskt döpta i världen under 2007 till omkring 17,3 % av världens befolkning."

Så det blev totalt motbevisat på en gång :p
De andra punkterna hittar jag nada och ingenting om, så vi kan nog anta att det inte stämmer det heller. SÅ nu har vi officiellt dumförklarat henne! :D

Carin sa...

Bille: JA! Hon låter defintivt som Poopy-Mary! Allt är bara en massa hitte-på :p

billie sa...

riiight!! undrar om hon klär sig som poopy-mary oxo? kanske finns en sån i varje land liksom :P

Plast sa...

Stackars dig!!
Välj dina slag, vinn dina krig.
/mobro