torsdag, april 02, 2009

Selling Sweden

Nästa vecka måste jag ge ett tal i skolan där jag försöker sälja något som är typiskt svenskt. Tro mig, det är inte så lätt som det låter och jag har fortfarande inte lyckats bestämma mig för vad jag ska sälja. Mina alternativ är:

- Köttbullar. Sååååå svenskt. Problemet är ju dock att jag faktiskt inte äter köttbullar och inte riktigt vet hur jag skulle få någon annan att göra det.
- Ketchup. Safe bet. Men jag har redan hållit ett tal om ketchup denna termin, och jag tror att originalitet är nyckeln till ett lyckat tal.
- Choklad. Skulle sälja som smör. Men jag måste ta med mig produkten jag ska sälja till skolan, och tror ni på fullaste allvar att jag har choklad hemma som jag inte har ätit upp?
- Mig själv. "BUY NOW! Swedish nanny extraordinaire!!". Fin ide. Jag är nog rätt gångbar på marknaden. Men eftersom det är aja-baja att ta med sig alkohol att sälja så tippar jag på att prostitution är ogillat också.

Ser ni dilemmat? What's a girl to do?

4 kommentarer:

Ellinore sa...

Vi har ju paketlösningen "Swedish Beauty and Swedish Booty"

Puzzzzzz!!!

Lollo sa...

Kalles kaviar!
Dalahästar.
Pippi?
Bokhyllan Billy?

och där tog min hjärna slut.

Plast sa...

The dance we in Sweden call "små godorna", skulle ju vara en syn för gudarna. Go Girl!

Onkel Jättebra

Malou sa...

elli: And the prostitution continues ;)

onkel: Men hur sätter man ett pris på det? Little Frogs är ju, så att säga, priceless...