torsdag, januari 13, 2011

En revolutionerande teori

Jag har tränat fyra kvällar i rad. Jag jag ingen träningsvärk. Förutom att jag är fantastisk som har tränat fyra kvällar i rad och viljestark som en åsna för att jag har tränat fyra kvällar i rad är jag också något av en Arkimedes. What?? säger ni. Jo passa er, för här kommer det: EVREKA!

Vid varje träningspass har jag gått innan stretchningen. Jag hatar att stretcha. Det finns. Inget. Tråkigare. Och ändå ingen träningsvärk. Jag har funnit tre tänkbara teorier till detta (ergo: EVREKA).

Teori 1: Jag har tränat fel. All svett och allt flås de senaste kvällarna har bara varit inbillning och hittepå.
Teori 2: Jag är STARK SOM EN OXE och i topptrim och får därför ingen träningsvärk.
Teori 3: Det är inte träningen, det är stretchandet som ger träningsvärk.

Så vad tror vi? Teori 3 va? Ja?

Snälla säg ja. I så fall kan jag med gott samvete hoppa över dödens kvart under mina kommande träningspass.

Inga kommentarer: