onsdag, december 31, 2008

2008

(Best of 2008)

Jag har funderat på det där med att skriva en årskrönika, men det känns inte rätt. Hur ska man sammanfatta ett av de märkligaste åren i sitt liv i ett enda inlägg, liksom? Eftersom jag flyttade över Atlanten, träffade nya själsfränder, lärde mig att 500 dollar för en endaste väska ju inte var hela världen och (faktiskt) utvecklades oerhört som person vill jag inte bara fylla i en simpel "så var mitt 2008"-lista. Men eftersom jag är lat, och fantasin tryter så tänker jag göra det ändå. Min blogg, mina regler. Pilutta er. Denna hittade jag hos Henriette.

Det gångna årets…

…mest omvälvande förändring: Flyttade från lilla Svedala till Merton, Wisconsin.

…värsta misslyckande: 2008 bjöd inte på så många misslyckanden.

…lyckligaste ögonblick: Materialist som jag är säger jag den där tjugotusingen jag vann på min födelsedag.

…sorgligaste händelse: Att säga hejdå till släkt, vänner och alla man känner är ingen höjdare, även om man säger hejdå av egen fri vilja.

…mest irriterande: Jag vet inte ens var jag ska börja. PMS-monster som jag är, så är irritation den känsla jag känner allra oftast.

…största bedrift: Jag åkte till USA för att börja ett nytt liv alldeles själv. Utan Mikaela, utan Billie, utan mamma.

…nyttigaste lärdom: Att det är bara jag själv som kan göra mig lycklig (jag lämnar det svaret kvar från Henriettes lista. Fan vad smart hon är).

…finaste present: Mormors pepparkakor som låg i mammas julpaket.

…roligaste: Jag och Ellinore har haft fantastiskt roligt i år (Elli, snälla stanna ett tag till!!).

…tråkigaste: Att vara utran familjen vid högtider.

…underligaste upplevelse: Det händer mycket konstigt i US of A. Fick en del konstiga sms senast igår.

…bästa nyhet: President-elect Obama.

…godaste maträtt: Fortfarande maten på Thai Fastfood. För den som undrar vad det första jag vill äta när jag kommer tillbaka till Sverige är så är det svaret. Sen har ju Cheesecake Factory jävligt god cheesecake också, men det är en annan historia.

…mest minnesvärda resa: Jag ser inte hela USA-grejen som en resa, direkt. Men min och Ellis helg i DC är i världsklass.

…bästa bok: Long Walk to Freedom av Nelson Mandela.

…bästa film: Tropic Thunder är den enda filmen jag kan minnas att jag har sett. Tack, Tom Cruise. (på bio just nu: Revolutionary Road, The Curious Case of Benjamin Button, Seven Pounds. Alla ska ses.)

…bästa tv-program/serie: The Office och Law & Order är de enda jag har hållit fast vid efter min flytt.

…musikaliska upptäckt: Lenka.

…bästa konsertupplevelse: Jag har inte varit på nån konsert. Men jag har köpt biljetter till Coldplay i höst.

…flitigast använda plagg: Jag har jobbat i mjukisbyxor varje dag sedan i juli. De har räddat mitt liv.

…värsta modemiss: Jag är en modemiss.

…mest överskattade trend: Vad vet jag om trender, egentligen? Jag vet bara att jag inte gillar rejäla skor med peeptoe. Ska tårna sticka fram ska det baske mig vara ett par sandaletter.

…mest underskattade trend:När får vi se mjukisbyxor på catwalken?

…mest pinsamma ögonblick:Låt oss inte gå ner för den gatan. Nu blickar vi framåt. 2009, here we come!

…bästa sajt: Facebook.

…sämsta köp: Jag har släppt alla köpspärrar. Det finns inga dåliga köp.

…bästa köp: Om jag bara får välja en väska så vill jag inte vara med längre.

…roligaste fest: Jag hoppas at det blir ikväll.

…finaste bild: What?

…biggest mistake: Jag väljer att inte se saker som misslyckanden och misstag.

…biggest regret: Jag tror inte på ånger.

…vackraste sms: Jag har fått en hel del minnesvärda ena. Men jag vill behålla dem för mig själv.

…mest inspirerande: Long Walk to Freedom. Jag är glad att jag äntligen fick tummen ur.

Nu ska jag sluta detta tidsslösande och göra något vettigt.

Gott nytt år allihop! Vi ses på andra sidan.

2 kommentarer:

Ellinore sa...

Mycket skojj har vi haft.... Och inget slår D.C.!!

Pöz

Johanna sa...

Jag ska också på Coldplay :)