tisdag, december 02, 2008

FREEDOM

Idag hade jag min sista mandarin-lektion. Sweet freedom.

Men först lite panik. Det är ju ändå mig vi talar om. Tydligen var det meningen att alla skulle hålla ett litet tal på kinesiska. Tydligen hade det gått ut ett mejl. Inte till Malou. Vad göra? Improvisera! Eftersom jag inte kan bygga meningar på kinesiska gick jag igenom mina anteckningar och plockade ut lite godbitar. Mitt tal löd därför som följer:

"Hej! Jag heter Pettersson Malou. Jag är 21 år. Jag är från Sverige. Jag tar hand om barnen. Jag älskar att äta kinamat. Tack."

Sedan neg jag och satte mig på min plats. Feedback? Mitt tal var tydligen "vältaligt och charmigt". Jag antar att tal tar efter personen som uttalar det. Om ni hajar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är rätt säker på att det var nigningen dom föll för.
Puz

Anonym sa...

Jag ser fram emot sommaren när man får se den där nigningen. Gärna lite kinesisk.

Anonym sa...

Glömde säga att det är mig du ska niga för
Bea

Malou sa...

mamma och bea: Jag är en jävel på att niga. Håll till godo!