söndag, juni 11, 2006

Dagens VM

Som jag tidigare nämt har jag ett ganska allvarligt problem. Det heter Staffan Lindeborg och arbetar som sportkommentator på SVT. Detta är något jag och min far har gemensamt, och vi diskuterar det väldigt ofta. För att få fram en bättre bild tänkte jag göra en lista över det som besvärar mig mest med mannen.

1. Han har inte koll på nånting. Han gör sina egna bedömningar av vad som händer på plan, som han sedan inte ens inser är totalt jävla felaktiga.
2. Han snurrar in sig själv i statistik, hamnar på villospår, och inte en jävel blir klokare av vad han har att säga.
3. Han har äcklig röst.
4. Han kan inte säga Joe Cole. Hur han än försöker kommer det ut antingen som Jew Cool, eller Michael Owen. Jew Cool vore ett jävligt tufft namn. Som en judisk Läderlappen, typ.

Summan av kardemumman blir följande: karln borde gå i pension. Snarast. Helst för ett par år sedan.

Nu ska jag lägga mig och sola (!). Sen blir det mer fotboll att hetsa upp sig över.

Inga kommentarer: