tisdag, augusti 29, 2006

Damn you, Johannes Rudbeckius!

1623 grundade Johannes Rudbeckius Sveriges första gymnasium, Rudbeckianska i Västerås. I den skolan får man inte lära sig att ta ut satsdelar, vilket har visat sig vara ett problem för mig på senare tid. Jag tror starkt att det är Jojje själv som sa till om att sånt trams inte skulle förekomma i skolans lokaler, och därför är det just honom jag är sur på idag.

Adlibris kan ta sig i dalen också. Egentligen är det inte deras fel att jag beställde fel fucking bok, men det är enklare att skylla på någon annan. Dessutom får Sigma och Gallerian en släng av sleven också eftersom de inte öppnar förrän klockan tio, vilket inte ger mig tid att rätta till mitt misstag imorgon.

Johannes Rudbeckius, Adlibris, Sigma och Gallerian: beware.

Inga kommentarer: