måndag, augusti 07, 2006

En vecka på Aegina

Hemma från Greklandet igen med en saftig förkylning i bagaget.

Första kvällen lyckades jag med konstsycket att vinna karaoketävlingen (av okänd anledning valde jag att sjunga Complicated. Min musiksmak mår inte bra av öl.) på Ellinikon. Det var bra gjort av mig. Sedan tvingade irländaren som kom tvåa mig att valsa med honom, och då lyckades jag med konststycket att tappa min kjol. På riktigt. Poff, sa det och så låg den på golvet. Vad är oddsen? Hur som helst var det sjukt kul.

Resten av veckan bestod av bad på Aeginitissa, kvällar på Inn on the Beach och Ellinikon samt en sjukt rar alban vid namn Elvis som ska få föda mina barn. Och förstås tyskarna som undrade om The Cure var ett svenskt band.

Peck och jag har även presenterat ön för svensk kultur i form av Kent, förfester och snapsvisor. Boris var en hit där nere.

Sista kvällen började med en annorlunda typ av förfest: jag och Peck somnade på verandan med varsin drink i handen och Johnny Cash i stereon. Förkylda och dana blev vi sedan hämtade av två män som Pecks farmor tyckte att vi skulle gå ut med. De var tråkigare än några andra jag någonsin träffat. Sedan träffade vi ännu en irländare. Den här gav mig sitt visitkort. Det är vuxenpoäng. (Jag ska låta trycka upp egna: Malou Pettersson - Allsmäktig ska det stå.) Vi var ute till ca 7. Pecks farmor hämtade oss hemma vid 7.30 och båten till Aten gick kl 8. På bussen till flygplatsen, när vi satt och sov med Pringlesrör i händerna kändes utekvällen som en halvbra idé. Men what the fuck. Sova kan man göra i graven.

Så fort jag har lagt vantarna på de otroligt sexiga bilder Peck tog under veckan kommer ett litet kollage. Det kommer ni inte vilja missa. Tro mig.

PS. Hej F-E och Mags!

Inga kommentarer: