torsdag, augusti 24, 2006

Girls' night in

Eftersom herrn i huset är på resande fot blir det kvinnokväll i hemmet. Jag, mor och moster (eg skulle det innefatta ännu en moster, och en kusin... men sjukdom hände.) ska käka tacos, snacka skit och kolla på film. Jag och mamma åkte och hyrde tidigare, på jakt efter en tjejfilm. Vi kom därifrån med Syriana. Men wtf, jag har förstått att vissa flickor är väldans förtjusa i George Clooney. Själv ser jag det inte.

Jag har iallafall haft en produktiv dag: grammatikföreläsning, bokshopping, lunch med Sara, plugg-fika (för mycket kaffe), inskrivning på trafikskola (kors i taket), införskaffning av MdH-kort (jääävligt sexig bild) och ett oförberett uttalsprov. Som tur var är mitt uttal excellent. Det sa damen iallafall.

Nu ska jag gå och hjälpa mamma att hacka grönsaker.

Puss puss.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville ha tacos och syriana :´( ..Allt jag har fått är hosta och ett drama på norska. Orättvist.

Vad menas med "oförberett" föresten? Johans kompis jerry som går i din klass (långt hår, kom sent i tisdags) visste då om det iaf.

elinlee sa...

Vad ar det exakt som du pluggar. Sa fort jag hor orden grammatik eller uttal far jag en skon rysning i nacken, jag ar sa svag for sprak!! Dessutom maste jag tillagga att all denna kvalitetstid du och din mamma har far mig att vilja satta mig pa forsta basta plan tillbaks till Svea rike.

Malou sa...

peck: tacosen var god, filmen var inte så bra =/ Mm, jag vet vem det är... Jag hade ingen aning om att det skulle vara ett prov. Uttal, 45 minuter var allt jag visste!

elin: engelska! :) har också alltid älskat språk (och varit bra på det ;D)... ja, mammor är bäst, eller hur? :)

Anonym sa...

you, have got, to liiisten

Malou sa...

peck: ich weiss, ich weiss... om jag nu har nåt fel så är det väl det.. :P

Malou sa...

Lisa: Absolut! När jag vinner mitt uttalspris ska jag absolut inte missa att tacka Amy Diamond! För vad vore jag utan henne?