fredag, juli 07, 2006

Klimakteriekossa?

Jag har haft seriösa humörsvängningar idag. Mest har jag varit dyster. Ett tag funderade jag, hypokondrisk som jag är, på om jag hade hamnat i nåt förstadie till klimakteriet? Men det kändes lite väl saftig att entra den svallande åldern redan två dagar innan man fyller 19, så jag lade ner teorin.

19 ja. På söndag. Jag tror att det var längesen jag såg fram emot en födelsedag så lite. Men det blir väl så med åren. Man är ju inte 17 längre, så att säga.

På jobbet diskuterades vår ljuvliga kollega Rune. Rune sa förra året att han var övertygad om att han skulle göra minst ett mål i Premier League om han fick spela alla matcher. "Står jag i straffområdet hela matcherna är det väl klart att jag petar in en hörna eller två", lät det. Väldigt kärleksfullt har vi asgarvat åt det idag. Rune är ca 55 år och har nog aldrig rört en fotboll.

Snart är jag på väg in till stan iallafall. Första arbetsveckan är över, och nu är det dags att koppla av genom att tvätta 90 liter kläder. Eventuellt tittar Hans förbi också.

Inga kommentarer: